Szépségápolás: Bőrradír készítése otthon fillérekből

12:36:00

Azon nők sorába tartozom (ha egyáltalán van még hozzám hasonló), aki nagyon ritkán használ bármiféle kenceficét (értem ezalatt elsősorban a krémeket). Egyszerűen nem szeretem, bár persze az én bőröm sem tökéletes, ezért bizonyos időközönként előkerülnek nálam is a testápolók, kéz- és arckrémek. 
Mostanában viszont elkezdett érdekelni az otthon, azaz házilag "gyártott csodaszerek", amelyek fillérekből kihozhatóak és még (állítólag) hatásosak is. Épp jókor, mert az arcom hirtelen nagyon szárazzá vált, ezért gondoltam megpróbálkozom pár itthon is elkészíthető bőrradírral, pakolással, hátha a végén még szebb is leszek tőle. :P
Időről időre tehát jelentkezem egy-egy házi recepttel, és beszámolóval a tapasztalataimról.
Elsőként egy bőrradírreceptet szeretnék megosztani Veletek, amihez csak szódabikarbónára és vízre lesz szükségünk.

Szódabikarbónás bőrradír készítése:

3 teáskanálnyi szódabikarbónát összekeverünk mindössze 1 teáskanálnyi vízzel, amíg krémesebb állagot nem kapunk (nekem kicsit darabosabb lett, ezért még tettem hozzá pár csepp vizet):

Ezután az ujjaink segítségével felvisszük az arcunkra és körkörös mozgással beledörzsöljük a bőrünkbe.


Pár percig masszírozzuk a bőrünket a szódabikarbónás radírral, így eltávolítjuk az elhalt hámsejteket, majd bő meleg vízzel kell lemosnunk.

Tapasztalatom:

- A 3 kávéskanál szódabikarbónához én kevesellettem az 1 kávéskanálnyi vizet, szerintem úgy túl durva lett volna a massza, ezért is tettem még hozzá pár cseppet, de voltaképpen ezt mindenkinek saját magának kell, hogy kitapasztalnia

- A radírozás talán épp ezért nem éreztem kellemetlennek, inkább nevezném megnyugtatónak, a massza masszírozása közben sem éreztem semmi "karcosat"

- Miután lemostam magamról sokkal frissebbnek, tisztábbnak éreztem az arcom, és talán egy kicsit selymesebbnek is.

- Nekem nem pirosodott ki tőle az arcom, de ez is előfordulhat, amitől persze nem kell megijedni, 10-15 perc után elmúlik.

- Heti egyszer javasolt használni, mint általában az egyéb bőrradírokat is. Én most csak az arcomon próbáltam, de szerintem a lábamon is ki fogom próbálni.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék